سلناسلنا، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره

رنگین کمان خوشبختی زندگی من

اولین چهارشنبه سوری سلنا

1391/12/23 12:57
نویسنده : مامان
250 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دختر گل مامان

عزیز دلم خوبی؟ قشنگم بلاخره من و بابایی تصمیم گرفتیم اسمتو بزاریم" سلنا " ؛ معنی اسمت یعنی روشنایی خیلی زیاد ، خوب دختر گلم تو چراغ خونمونی و باعث روشن تر شدن خونمون و زندگیمون شدی. عزیزم چقدر دوستت دارم خدا می دونه ، بعضی وقتها که تصور می کنم به زودی یه دختر شیرین می یاد تو بغلم اشک توی چشمام جمع می شه . خیلی دوستت دارم گلم.

سلنا دخترم ،دیشب شب چهار شنبه سوری بود ، عزیزم در ايران رسمه كه در شب چهارشنبه سوری پيش از غروب آفتاب، هر خانواده چوبهایی رو كه از قبل تهیه كرده روي پشت بوم يا حياط خونه یا در کوچه بصورت سه يا پنج يا هفت كپه می چینند و با غروب  آفتاب تاريك شدن آسمان، زن و مرد و پير و جوان دور هم جمع مي شوند و بوته ها رو مي سوزونن.

و برای برآورده شدن آرزوهاشون از روی آتیش می پرن و اینجوری به استقبال نوروز می رن.

  و همزمان که از روی آتیش می پرن این شعر رو می خونن:

 

زردي من از تو ، سرخي تو از من 

 

غم برو شادي بيا ، محنت برو روزي بيا 

 

اي شب چهارشنبه ، اي كليه جاردنده ، بده مراد بنده

 

 

بعد می رفتن توی خونه و آجیل چهارشنبه سوری (آجیل هفت مغز) و میوه می خورن.

 

قدیما مراسم دیگه ای هم در شب چهارشنبه سوری رایج بود مثل...کوزه شکستن. قاشق

 

زنی... فال گوش وایسادن....پختن آش رشته نذری و فال گرفتن....که بیشتر برای بخت گشایی

 

 دختران بود.

 

متاسفانه اين رسم شيرين جاش رو به ترقه بازی و استفاده از مواد منفجره خطرناک داده .

 

برای همین امسال چون تو گل قشنگم توی دلم بودی و مامان با تمام وجودش مواظبته توی

 

 خونه موند و جایی نرفت تا مبادا این بچه های شیطون ترقه و سیگارت جلوی پام نندازن تا تو

 

 بترسی....

 

 

البته عزیزم شاید هفته بعد هم باز جشن بگیرن ،آخه یه خورده امسال مشکوکه و هفته بعدی

 

 هم چهارشنبه داریم . قربون دختر گلم بشم من که کلا" مواظبتم تا تو نترسی.

 

 

دخترم چند روزی می شه مامان ناهید (مامان بزرگت ) رفته مسافرت ،رفته ترکیه دیروز باهاش

 

 صحبت می کردیم و می گفت برای سلنا کلی سوغاتی خریدم ...خوش به حالت عزیزم . هفته

بعد می یاد و می خوام ببینم برای دختر گل من چی خریده؟؟؟ چشمک

 

دختر عزیزم مواظب خودت باش ، الان که دارم اینها رو می نویسم داری توی دلم شیطونی می

 

 کنی و منهم دارم کلی حال می کنم. دوستت دارم عزیزم ...مرسی که با حرکتهات منو

 

 خوشحال می کنی.

 

خدایا بابت این هدیه خوشگل خیلی ممنونم ، همیشه مواظب دختر گلم باش و سالم سلامت

 

 و صالحش کن. خدایا شکرت.

 

دوستت دارم سلنای من

مامان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)